Bootje varen, portje drinken. - Reisverslag uit Porto, Portugal van Theo en Matty Welten - WaarBenJij.nu Bootje varen, portje drinken. - Reisverslag uit Porto, Portugal van Theo en Matty Welten - WaarBenJij.nu

Bootje varen, portje drinken.

Door: Mattheo2012portugal

Blijf op de hoogte en volg Theo en Matty

12 Juni 2012 | Portugal, Porto

Vanmorgen eerst maar eens uitgeslapen en rond een uur of 9 gezamenlijk ontbeten.
Het reisplan voor vandaag zag er redelijk eenvoudig uit. De stad door op zoek naar leuke plekjes en toeristische hoogtepunten.
Het weer is prima dus daar kan het niet aan liggen. Zo'n 25 gr.,volop zon en geen wolkje aan de lucht. Kortom pracht wandel weer.
Na gisteravond hebben we ons wel voorgenomen om de terugtocht naar ons hotel niet meer te voet af te leggen want dat vergt toch wel erg veel van onze energie. Want naar beneden naar het echte historische centrum met een dalingspercentage van 8 a 10% is wel lekker, maar terug omhoog heb je dat zelfde percentage stijging en dat loopt met een biertje op toch wat lastiger. Je zou er bijna blaren aan overhouden.
Dus zijn we over de oude Louis I brug gelopen aan de bovenkant. Daar hebben we het kabelbaantje naar benden genomen om uit te komen bij de oude Porthuizen aan de andere kade om na een introductie en rondleiding verschillende soorten port te proeven. Het is een interessante ervaring die zeker het aanbevelen waard is. Terug gewandeld via de benedenkant van de Louis I brug en een rondvaart over de rivier de Douro met zijn bruggen en Portwijnvelden in de heuvels is een prima tijdsbesteding. We gingen staan wachten bij de bushalte waar we een kaartje voor hadden gekocht vanmorgen en die 48 uur geldig zijn. We waren alleen vergeten dat de bussen reden tot 17.30 uur. Het was ondertussen 17.45 uur dus: Ja hoor, we zijn weer helemaal naar boven gelopen. Gaan dadelijk in de bovenstad wat eten want denken nu echt ons lesje geleerd te hebben. Maar bij dit alles mag niet onvermeld blijven dat Porto een prachtige stad is. Vol met tegenstrijdigheden tussen modern en oud en rijkdom en armmoede. We genieten dan ook volop van alle indrukken die we opdoen.

• 13 Juni 2012 - 09:33

Ruud Lucassen:

Jullie hebben dat mooie weer dus verdiend! Jullie zijn nu met z'n 4-en; zijn Henk & Yvonne doorgereden naar het HOG-gebeuren? Gaan jullie vanavond 'n kroeg in om de wedstrijd Portugal-Denemarken te volgen? Ik dacht dat die om 18 uur begint en Nederland moet om 20.45 tegen Duitsland. Het wordt 'n alles-of-niks wedstrijd.
    Veel plezier en onthoudt maar : "busje komt zo"...............
    lucky

• 13 Juni 2012 - 17:30

Tessa:

Eindelijk een foto van jullie saampjes!!
    Nu nog even werken aan die geweldige conditie van jullie en jullie kunnen de wereld over hiken :-)
    Xx

• 14 Juni 2012 - 11:06

Terry:

Ben het best wel met Tessa eens :D
    Laat die motoren staan en loop de rest :p
    Wedden dat alles tengoede komt.

Tot gauw^^

• 25 Juni 2012 - 11:08

Gerard En Esther:

Het "verliefde stelletje" ziet er op z'n minst erg relaxt uit, de vakantie doet jullie duidelijk goed.
    Stiekem zijn we al wel een beetje jalours, gelukkig nog maar 3 weekjes voordat we zelf met de motor richting het zuiden gaan.
    Geniet er van, jullie hebben het verdient.

Liefs, Gerard en Esther